Gepost door: Ilse | 13/04/2010

De gezelschapsspelletjes nr1: Camelot Jr.

Mijn oproepje ivm toffe gezelschapsspelletjes kreeg gehoor (en zelfs nog een staartje, maar daar later meer over). Vorige vrijdag naar de speelgoedwinkel met de twee oudsten en onze spellenvoorraad met drie spellen aangevuld. Ik had al wel een paar spellen in het achterhoofd (rekening houdend met wat ik de laatste dagen hoorde en las)  en samen hebben we dan beslist wat het zou worden.

Hierbij alvast het eerste spel: Camelot Jr.. Een spelletje vanaf 4 jaar alleen te spelen en met verschillende moeilijkheidsgraden. Voor Arne was het allemaal net iets te makkelijk, hij raakte in drie kwartier aan het laatste bouwplannetje (hij is natuurlijk ook wel wat ouder dan 4 en zijn ruimtelijk inzicht is meer dan in orde). Ook bij Mats gaat het vlotjes (hij heeft minder geduld om veel opdrachten na elkaar te doen maar liet de ridder wel telkens het prinsesje kussen. Schattig, hé). En ook Nand heeft er al plezier aan beleefd (al was het puur om de blokken op elkaar te stapelen). Eén dezer komen de twee andere spellen hier aan de beurt, wij gaan eerst nog wat spelen.

Responses

  1. Ik vond het in elk geval een leuke oproep. Wij moeten onze “gezelschapsspelletjeskast” (euhm ietsiepietsiemini rekje is beter uitgedrukt) ook dringend eens aanvullen en hier lees ik dan weer heel leuke dingen !
    Die Camelot Jr ben ik in de winkel en de boekjes ook al eens tegengekomen en toen twijfelde ik nog, maar nu ik het hier zo lees, hmm misschien toch eens aanschaffen.

  2. Wij hebben Castle Logic, vanaf 3 jaar. Super tof spel!!

  3. Wij hebben er enkele uit de reeks: oa Camelot, hide and seek en road block. Ralf speelt vooral die laatste 2 heel graag.

  4. Ik moet de oproep gemist hebben i.v.m. de gezelschapsspelen (wegens geen tijd om te bloggen) maar ik vind het wel een tof idee om eens wat reacties te verzamelen. Camelot Jr. ligt hier ook op de plank. Leuk spel voor als er eens eentje geen zin heeft om mee te spelen. 😉

  5. […] gezelschapsspelletjes: het staartje Een poosje geleden had ik het over gezelschapsspelletjes en vorige woensdag kreeg dit verhaal een staartje. Een buurmeisje liet een comment achter op een […]


Geef een reactie

Categorieën

