Gepost door: Ilse | 12/01/2010

Het werkt!

Op mijn geweldige voornemens voor 2010 reageerde Licht in de duisternis dat het beloningssysteem met kaartjes bij haar thuis de oplossing was voor rondslingerende jassen en andere.

Vorige vrijdag schoot ik in actie en maakte ik snel twee stempelkaartjes waarmee onze zoons stempels kunnen sparen. En ongelooflijk maar waar, gisterenavond hingen de jassen plots wel waar ze moeten hangen en hoord ik Mats tegen Arne zeggen dat hij z’n sneeuwbotten nog netjes moest zetten voor hij verder naar binnen ging.

De foto is nog van vorig weekend, ondertussen is de stand 7 stempels voor Arne en 6 stempels voor Mats.

Wie je het ook eens proberen?  Je kan hier een stempelkaartje vinden in pdf formaat. Gewoon openen met Acrobat Reader en printen maar. Succes ermee!

Responses

  1. Amai, zo schoon van design, die kaarten. Echt tof gedaan, en zeker met die tussentijdse aanmoedigingen :). Gelukkig dat het zo goed werkt!

  2. knap zeg!
    ja, zo’n beloningssystemen werken meestal goed bij kinderen hé! alleen moet je wel oppassen met wat de beloning wordt, want als je met iets groots begint, willen ze natuurlijk altijd zoiets… ben nu wel benieuwd wat het bij jou wordt n,atuurlijk…
    ik geef ouders vaak de raad van iets extra te doen met hun kinderen… bv, een extra verhaaltje, of een spelletje spelen in het weekend, of samen naar de frituur, of…
    kwestie van het niet te ‘geldelijk’ te maken allemaal…
    ze zien er trouwens heel sjiek uit… mss moet ik er eens wat bestellen bij jou?!

  3. ok, was weer te snel, zie nu pas dat je de kaarten in pdf erbij gezet hebt… leuk!

  4. Heel leuk idee! Mag ik vragen hoe oud je jongens zijn? Ik heb 2 meisjes en de jongste (3 jaar) is in mijn ervaring nog wat jong voor dergelijk systeem… Ze snapt het nog niet helemaal, of vergis ik me?

  5. En waar heb je die leuke stempels gevonden? 🙂

    • @jemamuse: de zoontjes zijn 8, 5 en bijna 19 maand (maar de jongste doet niet mee). Ik zou wel denken dat zo’n belongssysteem vanaf de eerste kleuterklas wel min of meer moet kunnen lukken.
      En die stempeltjes, die komen gewoon van Hema, leuk en voor weinig geld.

  6. Waow, leuk gedaan. Dit hou ik in gedachten, tegen dat het hier eens nodig is !


Geef een reactie

Categorieën

