Gepost door: Ilse | 30/11/2009

Vitamientjesoffensief

Op school doen ze sinds dit schooljaar mee aan de Tutti Frutti actie en elke woensdag is er fruit op school. Een goed reden om zelf ook te starten met een vitamientjesoffensief en tot op heden is het ons gelukt om (bijna) elke dag een stukje fruit mee naar school te nemen.  En het lijkt ook te werken, de snottepieten zijn voorlopig zo goed als weg gebleven!

Streefdoel is om het vitamientjesoffensief vol te houden tot eind juni …

Trouwens voor de mama’s die ooit borstvoeding gaven, de avent potjes zijn ideaal als fruit- of koekdoosje (gevuld met letterkoekjes) en lekbestendig. Bij ons worden ze nog dagelijks gebruikt.

Responses

  1. leuk…. ik doe ook de avent-potjes! Ideaal ook voor een mandarijntje ofzo 🙂

    bij ons is er tutti frutti om maandag en woensdag, de andere dagen mag hij kiezen, maar hij kiest zelden koek (ik koop gewoon nooit echt lekkere koekjes, hihi)

  2. Wij zijn ook dit schooljaar begonnen met de Tutti Frutti, ook op woensdag, al geef ik al sinds dag 1 dat ze op school begonnen (Meissie1 zit in de 3e kk en Meissie2 in de 1e kk), elke dag fruit mee. Ik sta er van te kijken hoeveel ouders enkel op de “fruitdag” fruit meegeven…. Bij de info-avond in het begin van het schooljaar viel ik bijna van mijn stoel “aaah, oooh, dus je mag elke dag fruit meegeven, aaah, allez, daar had ik niet aan gedacht”. Vreemd, toch?

  3. oooh, bij ons wil tutti frutti zeggen dat we op die dagen geen fruit hoeven mee te geven. Voor 3 euro per schooljaar krijgen ze op ma en woe vers biofruit op school, de andere dagen voorzien we zelf iets.


Geef een reactie

Categorieën

