Gepost door: Ilse | 14/04/2009

De nieuwe vorm van klantenbinding …

Vanmorgen ging ik winkelen, niet voor mezelf maar voor de kroost.

Eerst naar de kinderkledingwinkel bij ons in de gemeente waar ik vooral ga tijdens de solden ;-). Kleertjes gezocht voor Mats en Nand voor de communie van Arne en ook iets gekocht. Geen vuiltje aan de lucht, tot ik in de volgende winkel telefoon krijg van Filip. Er staat iemand van de kinderkledingwinkel aan de deur (jawel aan ONZE deur) er zou iets misgelopen zijn bij het afrekenen en omdat ik niet thuis was met desbetreffende rekening werd er gevraagd of ik even kon bellen.
Deze namiddag toch maar even gebeld na natuurlijk eerst zelf eens de rekening met de inhoud van m’n zakje gecheckt te hebben. Blijkbaar was er 1 t-shirtje niet aangerekend. Me eerst even van de domme gehouden en dan gedaan alsof ik ter plekke in de tas keek en telde.
De eerlijkheid in mij heeft ervoor gezorgd dat ik donderdag het niet aangerekende t-shirtje ga betalen. Ik vermoed dat dat t-shirtje van Filou misschien iets van een 20 euro kost.

Dat ze zoveel moeite doen voor een onbetaald t-shirtje van 20 euro en daarvoor zelfs bij ons aan de deur komen, dat kan er bij mij echt niet in, het is er zelf compleet over.

En dan moet je weten dat vandaag mijn klantenkaart net vol was en dat dat toch ook over een mooi bedragje ging. Tja, da’s dus de nieuwe klantenbinding, ik vraag me wel af of ze evenveel moeite zouden gedaan hebben mocht ik om de één of andere reden teveel betaald zou hebben.

Het zou pas een echte geste zijn, mochten ze gewoon effe bellen om te laten weten dat ze vermoeden dat er bij het afrekenen iets is foutgelopen en dat ze dit even willen checken, maar dat ze de gemaakte fout volledig op eigen rekening nemen.

En dit alles in fel contrast met de tweede winkel (die ik wel bij naam wil noemen, nl. JBC) waar ze zonder enig probleem de korting van 10% die ik nog had van een verjaardagbon ook zullen geven op een paar stuks uit de Ketnet collectie die moesten besteld worden omdat Arne z’n maat er niet meer was. En nu ik er zo bij nadenk, doen ze daar nooit moeilijk over kortingen en dergelijke. Ik herinner zelfs zo’n actie waarmee je op 1 artikel 30% kreeg, het volgende 20%, etc. De verkoopster heeft toen – ongevraagd- netjes stapeltjes gemaakt en van het duurste artikel de grootste korting afgetrokken. Dat noem ik pas service!

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

Categorieën

%d bloggers liken dit: